In 1913 richtten Rotterdamse ondernemers de Nederlandsche Handels-Hoogeschool (NHH) op: een praktische en maatschappijgerichte opleiding ter voorbereiding op de complexer wordende handel en economie. Een eeuw later is de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) uitgegroeid tot een internationaal georiënteerde universiteit met vele opleidingen en hoge, wetenschappelijke ambities.
In dit boek wordt beschreven hoe de oorspronkelijke doelstellingen, ofwel de ‘Rotterdamse signatuur’, van invloed zijn geweest op de ambities, profilering, identiteit en het imago van de universiteit. Tevens komt aan bod hoe de EUR-medewerkers en studenten in de dagelijks praktijk te maken kregen met de groei van de universiteit en de hiermee gepaard gaande veranderingsprocessen.

redactie en samenstelling
Matthijs Dicke
Paul van de Laar
Joop Visser
auteurs
Ton Bevers
Paul van de Laar
Ben Maandag
Nelleke Manneke
fotografie
Tom Croes
vormgeving
Inge Croes-Kwee
Manifesta
drukwerk
De Groot drukkerij
uitgever
Stad en Bedrijf
in opdracht van
Erasmus Universiteit Rotterdam
200 p. / 21 x 27 cm / hardcover / 2013
isbn 9789081974851
delen