Spring naar content

Ambitie en Identiteit
Erasmus Universiteit Rotterdam

In 1913 richtten Rotterdamse ondernemers de Nederlandsche Handels-Hoogeschool (NHH) op: een praktische en maatschappijgerichte opleiding ter voorbereiding op de complexer wordende handel en economie. Een eeuw later is de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) uitgegroeid tot een internationaal georiënteerde universiteit met vele opleidingen en hoge, wetenschappelijke ambities.

In dit boek wordt beschreven hoe de oorspronkelijke doelstellingen, ofwel de ‘Rotterdamse signatuur’, van invloed zijn geweest op de ambities, profilering, identiteit en het imago van de universiteit. Tevens komt aan bod hoe de EUR-medewerkers en studenten in de dagelijks praktijk te maken kregen met de groei van de universiteit en de hiermee gepaard gaande veranderingsprocessen.

stad_en_bedrijf_eur_10

redactie en samenstelling

Matthijs Dicke

Paul van de Laar

Joop Visser

 

auteurs

Ton Bevers

Paul van de Laar

Ben Maandag

Nelleke Manneke

 

fotografie

Tom Croes

vormgeving

Inge Croes-Kwee

Manifesta

 

drukwerk

De Groot drukkerij

 

uitgever

Stad en Bedrijf

 

in opdracht van

Erasmus Universiteit Rotterdam

 

200 p. / 21 x 27 cm / hardcover / 2013

isbn 9789081974851

delen